För tillfället stickar jag på dessa sneda sockor. Modellen är rolig att sticka, men den kräver att man läser mönstret hela tiden. Nu får de vänta, medan jag sticka Sukka Satu sockor.
Tällä hetkellä neulon näitä sukkia. Malli on mukava, mutta se vaatii että seuraa ohjetta tarkasti koko ajan. Nyt ne saavat jäädä odottamaan Sukka Sadon ajan.

 

Snedsocka-normal.jpg

Garn/Lanka  Novita Nalle Talvi

Mönster/Malli  Viistosukat,  Lana Holden

 

Dessa stickade jag åt mej för en tid sedan.
Nämä neulosin istelleni vähän aikaa sitten.

9.12.2010%20Strl%2037-38%2C%207%20br%C3%

 

 

Dessa svarta sockor i Austermann Step garn stickade jag redan i våras, men nu äntligen fäste jag trådarna. De större sockorna är åt sonen och de är stickade med 7 bröder garn.

Mustat sukat ovar Austermann Step lankaa, neuloin ne jo keväällä, mutta nyt vasta sain aikaiseksi päätellä ne. Isommat sukat ovat pojalle ja neuloin ne 7 Veljestä langasta.

Bruna%207%20br%C3%B6der%2C%20strl%2042-4